środa, 13 kwietnia 2011

Kawuniunia.

Na wstępnie pozdrawiam moją przyjaciółkę Kawkę, którą obecnie jest we Francji! Mam nadzieję, że kawa, którą dziś wyczarowałam jest równie słodka, co Paulinka:)

Co prawda zrobienie zwykłej kawy zajmuje około 3-5 minut, ale jeśli Wam się nudzi i macie ochotę na coś pysznego to możecie spędzić w kuchni CAŁE 15 minut!:D Niestety nie umiem robić takich pięknych wzorków, ale kto wie, może kiedyś się nauczę;)




Do przygotowania domowego cappuccino potrzebujemy:

*pół szklanki mleka(najlepiej 3.2% tłuszczu)

*2-3 łyżeczki kawy

*gorąca woda

*cukier(jeśli ktoś słodzi)

*starta kostka czekolady lub kakao

*mieszadełko(zakupiłam je w Ikei za jakieś 5zł)

*kolorowy czyli totalnie pozytywny kubek(ja wybrałam dziś Kubusia Puchatka)




Do rondelka nalewamy mleko, podgrzewamy i przelewamy do kubeczka.
Międzyczasie wsypujemy do filiżanki kawę i cukier. Zalewamy gorącą wodą, tworząc espresso.
Następnie mieszadełkiem spieniamy mleko. Podczas tej czynności może ono zwiększyć swoją objętość dwukrotnie!
Pamiętajmy, żeby zostawić troszkę miejsca na kawkę. Dolewając zawartość filiżanki piana się unosi i możemy zwyczajnie rozlać mleko. Warto pamiętać o tym, żeby nalewać kawę powoli w jednym miejscu, wtedy cappuccino pozostanie estetyczne.
Na koniec dla smaku ścieramy kosteczkę czekolady na wierzch i Voilà! Domowe cappuccino gotowe!


Enjoy your meal/ Bon appetit!


Amatorie

1 komentarz:

  1. jeju, nawet nie wiesz co robią moje ślinianki kiedy patrzę na to zdjęcie. *.*
    Kocham <3

    OdpowiedzUsuń